0031 62254 3398        inge@teuscommunicatie.nl


Save the Children

Wek de Wereld! is een educatief programma over kinderrechten voor leerlingen uit groep 6 & 7. Tijdens een interactieve film die start vanuit de belevingswereld van de leerlingen ontdekken ze van alles over kansen, keuzes en kinderrechten. Daarnaast leren ze dat ze met elkaar een verschil kunnen maken voor de kinderen die in landen wonen waar de kinderrechten niet worden nageleefd.


Matchis

Matchis is het Nederlands Centrum voor Stamceldonoren, waar gezocht wordt naar stamceldonoren voor patiënten met leukemie of andere ernstige bloedaandoeningen. Voor sommige patiënten is een stamceltransplantatie de laatste kans op leven. Het is lastig om een goede match te vinden waarbij de stamcellen van de donor en patiënt voldoende op elkaar lijken. Flyers en posters zoals deze worden ingezet om nieuwe donoren te werven.


Gemeente Den Haag

Een campagne om kinderen in Den Haag te stimuleren om meer water te drinken. Deze campagne maakt deel uit van een groter geheel, om kinderen te stimuleren gezonder te eten en meer te sporten.



Nationaal Archief

Een DM-actie richting basisscholen uit Den Haag en directe omstreken die informeert en basisscholen enthousiast maakt voor een bezoek aan de tentoonstelling ‘Het geheugenpaleis, met je hoofd in de archieven’.


Unilever

4 Brochures voor leeftijd 7 maanden t/m 4 jaar met als thema “Wat ze ook willen worden, opgroeien doen ze het best met Blue Band”.


Nederland Schoon

De Zwerfafval game is een spannende en interactieve manier om kinderen te enthousiasmeren over een schone omgeving. In een bus spelen kleine groepjes kinderen, vier zwerfafval games waarin iedere schoonmaakactie direct effect heeft. De kinderen horen meer vogels fluiten, de stad wordt steeds zonniger en in beeld verschijnen steeds meer blije, spelende poppetjes. Terug in de klas toont de docent de resultaten op het smartboard.



Matchis

Een 'studenten campagne' flyer die afwijkt van de Matchis huisstijl.



het Nederlands Mosselekantoor

Een magazine voor kinderen vol met mosselen. De informatie wordt verteld middels mosselweetjes, quizzen, knutsels en natuurlijk recepten.


ProRail

Lesmateriaal dat jongeren van het VMBO-praktijkonderwijs op scholen voorlicht over de gevaren van het spoor. Het lesmateriaal bestaat uit een videogame en een voorbereidende les. De videogame bestaat uit 6 dilemma’s en 3 minigames, alle 9 gebaseerd op waargebeurde verhalen.



ProRail

Ondersteunende posters voor de videogame 'No Game'.


Voorlichtingsbureau Brood

Tijdens het Nationaal Schoolontbijt worden kinderen bewust gemaakt van de voordelen van ontbijten. Deze boodschap wordt ondersteund met dit educatieve programma. Het programma bestaat uit een website met een interactieve film met werkbladen en een voorleesboek voor de jongsten met werkbladen.



Nederland Schoon

De Zwerfafval game van Nederland Schoon werd ondersteund door posters in de klas.



De Doelen

Muziek voor kinderen is belangrijk. In Rotterdam is de Kindermuziekweek inmiddels een begrip.


De Doelen

Tien dagen lang klinkt er live muziek in alle hoeken, zalen en gaten van het gebouw tijdens familievoorstellingen, workshops en creatieve activiteiten in de foyers.



De Doelen
Muziek voor kinderen is belangrijk. In Rotterdam is de Kindermuziekweek inmiddels een begrip.


Stichting Lezen

Campagne voor de lancering van Leesplan, de doorgaande digitale leeslijn. Onderdeel van dit plan is de ontwikkeling van een actie/mechaniek waardoor er op de NOT traffic naar de stand van Stichting Lezen wordt gegenereerd.


Matchis
Een campagne gericht op jonge militairen om zich op te geven als stamceldonor.


ERU Kids

ERU Kids PauzePret faciliteert en bedenkt pleinactiviteiten voor alle kinderen van groep 3 t/m 8 van de basisschool met als jaarlijks terugkerend hoogtepunt de JimmyJump PauzeBattle.


De Doelen

Tien dagen lang klinkt er live muziek in alle hoeken, zalen en gaten van het gebouw tijdens familievoorstellingen, workshops en creatieve activiteiten in de foyers.


De Doelen

Muziek voor kinderen is belangrijk. In Rotterdam is de Kindermuziekweek inmiddels een begrip.

Eru Kids

Overtuigende advertentie gericht op ouders die laat zien dat ERU Kids een natuurlijke bron van calcium bevat en dus een gezonder keus voor broodbeleg is.


Maasstad Ziekenhuis

Een character voor de kinderafdeling van het Maasstadziekenhuis in te zetten alle communicatie richting kinderen en ouders.


EuropDonor

Informeren over het stamceldonorschap, zodat jongeren een weloverwogen keuze kunnen maken en gemotiveerde stamceldonoren zich aanmelden.



Maasstad Ziekenhuis

Een character voor de kinderafdeling van het Maasstadziekenhuis in te zetten alle communicatie richting kinderen en ouders.


Gelders Erfgoed

Vakantieboek voor kinderen van 10-14 jaar over het verleden van Gelderland met het thema Gelegerd in Gelderland (GiG)


Anno

Het Anno Vakantieboek met ieder jaar 5 thema's uit de Nederlandse canon. Van historische moppen, quizzen waarin de kinderen hun ouders of gezinsleden elkaar uitdagen, spelletjes voor binnen en buiten, raadsels, doordenkers en tips om erop uit te gaan. In alle hoofdstukken staat de koppeling tussen het heden en verleden centraal.


Nederlands Visbureau

Een succesvolle campagne om kinderen aan de haring te krijgen. Met de nadruk op het proeven van haring.

Met smart board lessen, quizzen in een interactieve film, posters, websites, vis illustraties, leraren handleidingen, werkbladen, actiekaarten en advertenties.




Eru Kids

Overtuigende advertentie gericht op ouders die laat zien dat ERU Kids een natuurlijke bron van calcium bevat en dus een gezonder keus voor broodbeleg is.



Nederlands Visbureau

Een succesvolle campagne om kinderen aan de haring te krijgen. Met de nadruk op het proeven van haring.

Met smart board lessen, quizzen in een interactieve film, posters, websites, vis illustraties, leraren handleidingen, werkbladen, actiekaarten en advertenties.




MvO

Een campagne gericht op ouders (met een boekje en interactief verhaal voor kinderen) om te informeren over eten en koken met gezonde vetten en oliën.


Rotterdams Philharmonisch

Kalender met alle oorstrelende muziekale uitjes.



Voorlichtingsbureau Brood

Familyplanner met iedere maand een broodrecept.